• وبلاگ : از عقل به عقل
  • يادداشت : كشف اسرار جناب ابليس !
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ياس 

    شايد به طور صريح تشويق زنان به حضور در اجتماع بيان نشده باشه ولي نمونه هاي زيادي از حضور زنان در عرصه اجتماع وجود داره در زمان خود ائمه و هيچ يك هم اين فعاليتها رو انكار نكردن مثلا:

    حضور حضرت زهرا س در جنگ احد براي ياري پيامبر يا دفاع ايشان از ولايت و حضور در مسجد اقامه خطبه براي عموم مردم

    حضور زني از اهالي يمن نزد امام علي ع و براي بيان چند سوال و دريافت پاسخ كه حضرت ايشان را نماينده خود در يمن براي بيان نظرات امام به مردم معرفي مي كنند

    و .... خانوم دباغ هم چريكي بودن كه در بيت امام خميني فعاليت داشتن و هيچ وقت از طرف امام به ايشان اعتراظ و مخالفتي نشده . حضور در اجتماع في نفسه و به خودي خود هيچ مشكل و ايرادي نداره مشكل اون به طبع اين مسئله است كه به زن در اجتماع به عنوان يك انسان نگاه نشه بلكه به عنوان يك زن و جنس مونث ديده شه . اين جاست كه مشكل ساز مي شه

    از اينكه اسلام مخارج خانه را به عهده مرد گذاشته نمي شه نتيجه گرفت كه زن بايد بشينه تو خونه مگه همه حضور در اجتماع به معناي كسب درامده!! مسلما نه . اين رو نمي تونين انكار كنين كه در بسياري از ايات و روايات مردم را تشويق به علم اموزي و تعقل كرده و در هيچ كدومشونم خانومها رو استثنا نكرده و اين يعني لزوم حضور در اجتماع . نه تنها در عرصه علم اموزي بلكه در عرصه سياست هم همين طوره حضرت زهرا س از مسائل سياسي روز خود اطلاع داشتن و جايي لازم ديدن كه وارد عرصه بشن و حضور خودشونو نشون بدن

    طبق احاديث و روايات بايد فرزندان رو براي يك نسل بعد تربيت كرد زني كه بشينه تو خونه و از تحولات و دگرگونيهاي محيط اطرافش و حتي جهان امروزه كه سرعت پيشرفت اون به لحظه رسيده بي خبر باشه چه طور بچه تربيت كنه ؟؟؟!!!

    اگر آقايون نمي تونن به زن در عرصه اجتماع به عنوان يك انسان نگاه كنن مشكل خودشونه نه خانومها چرا بايد زنان رو محروم كرد چرا بايد به جاي يافتن راه حل صورت مسئله رو پاك كرد ؟؟؟!!!

    اصلاً فلسفه حجاب همينه كه زن بتونه در اجتماع حضور داشته باشه و گرنه اگه قرار بود بشينه تو خونه و در نياد كه حجاب معنايي نداشت

    پاسخ

    به نام خدا‏ سلام‏من اين پيام شما را 11 بخش کردم که هر کدام را جدا گانه جواب ميدهم و البته هر ‏چه من ميگويم ادعا نميکنم که حرف اسلام است من برداشت هاي خودم را ميگويم و ‏اين را هم اضافه کنم که انجام خيلي از کارها نياز به فرهنگ سازي دارد يعني بايد ‏اول روي انديشه ها کار کرد بعد زمينه عمل ميسر ميشود تا زنان و مردان متوجه ‏نشوند که خير و مصلحت آنها پرداختن به امور منزل است نميتوان به زور کاري کرد ‏‏.‏ا. آيا حضور زنان در جنگ براي ياري مردان، در عصر پيامبر ، نشانه جواز ‏اختلاط بين زن و مرد نيست ؟مهمترين مساله بقاي دين است در شرايط بحراني جهاد بر زنان واجب ميگردد و ان ‏زماني است که کمر دين خدا در حال شکستن است. نه در شرايط صلح‏2. آيا حضور زهراي مرضيه براي دفاع از ولايت نشانه جواز اختلاط نيست ؟در آن شرايط خاص که پيشوايي مسلمين از معصوم در حال انتقال به غير معصوم ‏بود مسلما دفاع از ولايت دفاع از دين خدا بود و اين از همه چيز بالاتر است ‏‏3. آيا نقش چريکي خانم دباغ و تاييد امام دليل بر جواز اختلاط مرد و زن نيست ؟در شرايطي که تنها حکومت تشيع در جهان با دشمنان زيادي مواجه بوده اين مساله ‏رخ داده است .‏‏4. نماينگي زني از يمن جواز اختلاط نيست ؟احتمالا اين از مواردي است که نيروي کافي مرد نبوده است و يا اينکه ايشان مسايل ‏ديني زنان را به عهده داشته اند .‏‏5.مگر اين که اسلام مخارج خانه را به عهده مرد گذاشته دليل ميشود که زنان از ‏اختلاط پرهيز کنند؟ ‏اگر کسي بگويد خوب پذيرفتيم که اختلاط زن و مرد مورد تاييد نيست حال چرا ‏بگوييم مردان در بيرون کار کنند و همسرانشان مسووليت امور خانه و فرزندان را ‏بپذيرند؟ اينجا بايد گفت با توجه به نوع وظيفه اي که دين به عهده مردان گذاشته کاملا ‏روشن است که آنها بايد مخارج منزل وهمسرانشان را تامين کنند لذا آنها هستند که بايد ‏در بيرون از منزل زحمت کسب در آمد را به عهده گيرند ‏‏6. تشويق به علم آموزي آيا دليل بر جواز اختلاط نيست ؟لازمه علم آموزي اختلاط نيست زنان ميتوانند در محيط هاي زنانه کسب علم کنند و ‏از طرفي در اين بحث است که اصلا چه علمي در نزد دين ارزشمند است ؟ در ‏بعضي از روايات ميگويند از علومي که فايده اي ندارند به خدا پناه ببريد . علم قران ‏علم احکام علم عقايد علم اخلاق و همه علومي که انسان را به هدف خلقت انسان ‏نزديک ميکند ارزشمند هستند . علمي که به انسان معرفت الهي بدهد . ‏البته اين را هم بگويم که در بعضي موارد نادر بر زنان واجب است که بعضي از ‏علوم را ياد بگيرند از باب واجب کفايي .‏مثلا اگر جامعه اسلامي پزشک زن کم داشت يا معلم زن و.... که زنان محترم مجبور ‏بودند به نزد مردان بروند در اين جا با دوشرط پزشک شدن و معلم شدن نه تنها ‏مستحب بلکه واجب است . يکي اين که شخص استعداد و نيز شرايط کافي داشته ‏باشد و دوم اين که دين خودش محفوظ بماند ‏‏6. ايا نياز به دانستن مسايل روز باعث جواز اختلاط زن و مرد نيست ؟ ‏دانستن مسايل روز از طريق مطالعه و از طريق رسانه ها امکان پذير است و هر کس ‏هم شاغل است از مسايل روز مطلع نيست چه بسيار پزشکاني و اساتيد دانشگاه ‏هستند که از اين مسايل اطلاعي ندارند و فقط در همان زمينه خاص خودشان فعاليت ‏دارند.‏‏9. نظر به ان که تربيت فرزندان نياز به آگاهي دارد ايا مگر ميشود بدون اختلاط ‏آگاهي هاي لازم را کسب کرد ؟ ‏‏ جواب اين سوال از جواب قبلي فهميده ميشود .‏‏10. اگر آقايان نميتوانند خودشان را کنترل کنند چرا خانمها را از اختلاط محروم کنيم ‏؟ ‏مهمترين مکان خانواده است اگر مشکل آقايان حل نشود خانواده ها خراب ميشوند و ‏ممکن است يکي از همين آقايان همسر شما باشد که در خارج از منزل دلش مشغول ‏ميشود . واز طرف ديگر مگر خانمها قلب ندارند . آنها هم با ابراز محبت هاي مردان ‏دچار انحراف ميشوند. و به آقايان هم نميشود گفت شما در منزل بنشينيد چون وظيفه ‏آنها ست که کار کنند پس لاجرم بايد بانوان از وارد شدن در محيط هاي مردانه پرهيز ‏کنند .‏‏11. مگر معني حجاب جواز اختلاط نيست ؟آيا زناني که در محيط هاي مختلط کار نميکنند حق خروج از خانه ندارند ؟ آنها هم ‏انسان هستند و ميتوانند پارک بروند، ورزش کنند، در محيط هاي اختصاصي خودشان ‏درس بخوانند به منزل دوستانشان بروند و هزاران کار ديگر که در همه آنها نياز به ‏حجاب هست اما لازمه آن اختلاط نيست . ‏و در پايان : زهراي مرضيه خوشحال شدند که امير المومنين کارهاي بيرون از ‏منزل را به عهده گرفتند و کارهاي منزل را به عهده ايشان گذاشته شد . ما دانا تريم ‏يا کساني که قران ميگويد خداوند هر بدي را از آنان دور نگه داشته است ؟