سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از عقل به عقل

کشف اسرار جناب ابلیس ! چهارشنبه 87/3/1 ساعت 7:12 صبح

 موضوع درس، جناب شیطان بود!

روش شیطان چیست؟

نمی دانم چند بار شیطان سرت  گول مالیده است؟

ناراحت نشو!

بالاخره شیطان است دیگر!

راه شیطان راه احساس است. اول شخص را احساساتی میکند . و بعد یک لقمه!

نمی دانم چطور برایت بگویم ، منظورم اینست:

انسان گاهی خوشحال است گاهی غمگین گاهی طمعش گل میکند گاهی محبتش غنچه

،گاهی غضبش بالا میزند گاهی شهوتش . خلاصه در هر یک از این حالتهای مثبت و یا منفی ، آمپر احساس بالا میرود و درجه عقل پایین.

چرا هاج و واج ماندی؟

مگر تو احساس نداری ؟ خوب همین حالت تعجب ، یکی از همین حالتهاست.

وقتی این حالت دست داد شیطان شروع به کار میکند .چه کار میکند؟

خوب وسوسه میکند. راهکار میدهد .نقشه های ماهرنه و دقیق میکشد و خلاصه گاهی از تمام ظرفیت مغزت هم استفاده میکند.

والبته از آن طرف نیروهای رحمان هم شروع به کار کرده به انسان میگویند : اشتباه میروی  حال با خود انسان است که به سخن که گوش دهد.

 اینکه در دین گفته اند محبت  کور و کر میکند علت آنست که وقتی انسان نسبت به کسی محبت پیدا کرد دیگر عقل را کنار میگذارد و بدی های کار را در نظر نمیگیرد

شخصی که عاشق میشود  بدی های معشوق را نمی بیند تا وقتی که به وصال می رسد در آن هنگام تازه متوجه میشود والبته آمار طلاق هم میشود چهل درصد!

 

گفته اند در هنگام غضب هر تصمیمی که انسان میگیرد شیطان در آن شریک است به خاطر آنست که حالت احساس او گل کرده ، در آن حالت، شیطان از فرصت استفاده نموده است.

وشاید این که در اسلام شهادت دادن دو زن مساوی شهادت یک مرد است بخاطر آنست که زنان زود تر فریفته میشوند .چرا ؟

چون بعد احساسی آنان قوی تر است.

و این که مدیریت زندگی را به مرد داده اند نه آنکه مردان را خداوند بیشتر دوست داشته باشد خیر، مدیریت را به دست عقل سپرده اند نه احساس.یعنی به دست کسی که بعد عقلانی او قوی تر است.

 وشاید بتوان گفت : اگر در خانه ای بعد عقلانی زن قوی تر باشد همان بهتر که مدیریت زندگی به دست او باشد که البته این موارد نادر است گرچه هست.

شاید بگویید ما زیاد دیده ایم ؛ولی اشتباه میکنید زیرا زندگی ، جنبه های مختلفی دارد ممکن است یک زن مثلا در بعد اقتصادی از همسرش قوی تر باشد اما زندگی هزاران جنبه دارد.

 البته بهشت زیر پای مادران است.

 

در جامعه ما زنان سعی میکنند دوش به دوش مردان حرکت کنند. آنان به این کار خود افتخار کرده گمان میکنند که بر  ضعف های خود غلبه کرده اند. اینهم یک اندیشه شیطانی است.

 

من فکر میکنم چون  زن موجودی احساسی است شیطان او را از طریق همین جنبه احساسی فریفته ،  به عرصه اجتماع کشانده است . ولی مگر مرد بودن و مثل او شدن برای زن هنر است ؟

 

نگویید احتیاج . من بسیاری از زنان را میشناسم که نیاز مالی ندارند اما کار کردن حتی در معادن را رها نمی کنند. کار کردن امروزه برای زن افتخار شده است. به نظر شما نشده ؟

 

شیطان به برکت این ، مشکلات زیادی را برای جوامع ایجاد کرده است؛ که دود آن هم به چشم مردان میرود هم زنان. که از آن جمله با لا رفتن سن ازدواج و بیکاری مردان ونیز مدیریت احساس بر جامعه بجای مدیریت عقل را میتوان نام برد. چطور ؟

 

وقتی بسیاری از مدیریت های حساس را زنان تصرف کنند قطعا بعد احساسی آنان در مدیریتشان تاثیر گذاشته و حرکت عقلانیت تضعیف میشود. ودست شیطان باز بازتر.

 

 نمی دانم شوق به مردانگی برای زنان چرا ؟

گلی آرزومی کند سنگ فرش باشد ! آنگاه صورت خود را در معرض گامهای عابران قرار میدهد.آیا از گل بودن او چیزی باقی می ماند ؟؟؟

 

 

 

 


نوشته شده توسط: محسن


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
8918


:: بازدیدهای امروز ::
6


:: بازدیدهای دیروز ::
2



:: درباره من ::

از عقل به عقل

:: لینک به وبلاگ ::

از عقل به عقل


:: آرشیو ::

خرداد 1387
پس صبور باش
اردیبهشت 1387
تیر 1387



:: خبرنامه ::

 

:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو